Nepřebírači - Kdo to je?

Tento článek není o poctivých zákaznících, kteří slušně jednají a nejsou s nimi problémy. Těch je naštěstí většina. Ale nechceme, aby tito skvělí zákazníci dopláceli na chyby ostatních lidí!

                                                                                                                                                                                                      

Téměř v každém e-shopu se najdou zákazníci, kteří si objednají a následně nevyzvednou balíček. Stát se to může samozřejmě každému, ale proč se to někomu stává pravidelně?

Dalo by se říct, že heslem e-shopů, které posílají zboží na dobírku by mohlo být: "Založil jsem si e-shop, protože rád dělám charitu."

I my velmi rádi přispějeme na dobrou věc, ale tou není to, že budeme platit zbytečné poštovné za nespolehlivé lidi.

Proč to zákazníci dělají? Co tím sledují?

                                                                                                                                                                                                      

My těmto lidem říkáme NEPŘEBÍRAČI. Tyto nepřebírače můžeme rozdělit do několika skupin, podle typů výmluv.

1.Těžce nemocní a starající se o choré příbuzné

Největší skupina nepřebíračů, která tvoří asi 75%. Tito zákazníci si objednají a již v ten den těžce onemocní a dokonce často skončí v nemocnici. Nemají bohužel žádného kamaráda ani příbuzného, který by jim balíček vyzvedl, nemohou totiž ani telefonovat nebo číst email. V lepším případě jim onemocní pouze příbuzný, o kterého se musí starat 24 hodin denně.

2.Lidé, kterým byla zneužita identita

Tato skupinka lidí má neuvěřitelnou smůlu. Někdo si na ně často vytváří objednávky a oni o tom vůbec neví. To, že jim chodí emaily, SMS, nebo že mají od České pošty lísteček ve schránce s výzvou k vyzvednutí balíku, je vůbec nevzrušuje. Oni si nic neobjednali a nic si tedy vyzvedávat nebudou. Jen nechápeme, proč to dávno nenahlásili policii. Je jen otázka času, kdy jejich identitu zneužije někdo na půjčení peněz.

3.Mrtví brouci

Skupinka mrtvých brouků dělá, že neexistuje. Nezvedají telefon, nereagují na SMS ani emaily. Těžko říct, jak si takový mrtvý brouk dokáže vytvořit objednávku, když neexistuje.

4.Dovolenkáři

Je skvělé, že si tolik našich zákazníků může dopřát dovolenou! Jen škoda, že jsou na dovolené zrovna ve chvíli, kdy si objednají balíček a i dalších 7 až 14 dní poté. Kvůli dovolené si balíček vyzvednout prostě nemohou, což jistě chápeme, ale proč si to zboží tedy objednali na adresu domů, když ví, že tam nebudou? Nebo jsou to snad neplánované dovolené ze dne na den?

5.Pravdomluvci

Nejmenší skupina nepřebíračů, kterých není ani 0,5%. V případě, že potkáme tohoto člověka, boucháme šampaňské. Pravděpodobně se s ním několik dalších let nesetkáme. Pravdomluvec řekne na rovinu, že si balík nevyzvedl, protože o něj prostě ztratil zájem.

                                                                                                                                                                                                      

A jaká je pravda? Proč lidé balíčky nevyzvedávají? Podle různých anonymních průzkumů jsou to tyto důvody:

1. Nemají peníze

Lidé objednají zboží, které se jim líbí. Ale nedokážou si spočítat, že na zaplacení prostě nemají a do výplaty ani mít nebudou. Naše rada zní: Neobjednávejte, pokud na to nemáte. Počkejte na výplatu, zaplaťte si důležité poplatky, bydlení, odložte si na jídlo a pokud něco ušetříte, můžete si udělat na konci měsíce radost. Nekupujte věci jen proto, že se vám líbí, kupujte je ve chvíli, kdy je potřebujete.

2.Vytvořili více objednávek

Někteří lidé touží po nějaké věci. Na internetu si najdou třeba 5 prodejců. U těchto 5 prodejců si vytvoří objednávku na dobírku. Následně převezmou jen ten balíček, který jim dorazí rychleji. Zbylí čtyři prodejci ostrouhají a vrátí se jim balíček zpět. (Představte si, že vaši každodenní práci uděláte 5x, ale zaplaceno dostanete jen jednou a ještě na tom budete tratní. To je na hlavu, co?)

3.Balíček nedorazil včas

Na internetu lidé často objednávají dárky k narozeninám, k Vánocům, ke svátku. Ale ten den D je vždy v určitý termín. Objednaný balíček nedorazil, tak si jej prostě nepřevezmou. To, že většina obchodů má na svých stránkách uvedeno datum doručení, toho si nevšímají. Někteří experti si dokonce objednají v noci ze čtvrtka na pátek, ale balík jim v pátek nedorazí a oni jdou večer na oslavu, tak ztratí pochopitelně zájem. Bohužel se ani danému obchodu neozvou, že už balík nechtějí.

                                                                                                                                                                                                       

Jak se obchody brání proti těmto lidem?

1. Zvednou cenu produktu

Za dané zboží zákazník zaplatí víc než by měl, a to jen proto, že prodejce počítá s tím, že spousta lidí si balík nepřevezme. Ano. Doplatí na to poctiví zákazníci.

2. Vymáhají poštovné

Vytvořením objednávky uzavírá obchod se zákazníkem kupní smlouvu, ze které dle zákona vyplývá, že kupující je povinen balíček převzít. nepřevzetím je kupní smlouva porušena a mohou se tedy vymáhat náklady spojené s jeho objednávkou.

3.Nenabízí platbu na dobírku

Je zajímavé, že zaplacené objednávky si vždy zákazníci převezmou. Tím, že prodejce nenabízí platbu na dobírku, nemá ani zákazníky nepřebírače. Jen mu prostě musíte důvěřovat a poslat mu peníze. Česká republika a Slovensko jsou skoro jediné země na světě, kde je možné platit na dobírku. V ostatních státech je možná pouze platba předem.

                                                                                                                                                                                                       

Jak tedy být pohodový zákazník?

  1. Pokud si vytvoříte objednávku, uveďte pravdivé údaje v adrese.
  2. Neobjednávejte u více obchodů najednou.
  3. Pokud nastane jakákoliv nečekaná situace, která nedovolí vyzvednutí balíčku, VŽDY se ozvěte obchodu před tím, než se balík vrátí zpět!
  4. Budete mít peníze až po výplatě? Napište to do poznámky v objednávce, balíček vám rádi pošleme až po požadovaném termínu.
  5. Pokud chcete ušetřit, zaplaťte předem.
  6. Pokud objednáte balík na maminku nebo babičku, řekněte jim o tom, jinak balík možná nepřevezmou.
  7. Pokud potřebujete zboží do určitého data, ozvěte se obchodu ještě před objednáním.
  8. Pokud si objednávku rozmyslíte, napište do obchodu co nejdříve. Není potřeba si najít výmluvu, stačí říct: "Prosím o zrušení objednávky."
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.